Saturday 25 November 2017

چگونگی تهیه و پخت لومپیا

لومپیا دارای سه ویژگی است که به غذاهای خیابانی و به ویژه غذاخوری های متحرک بر روی کامیونت ها کمک می کند جایی در میان غذاهای پرطرفدار برای خود ایجاد کنند: قابلیت حمل، راحتی و تنوع.این غذا معمولا به عنوان نسخه فیلیپینی رولت های بهاری توصیف می شود و در دو نسخه گوشتی و گیاهی پیچیده شده درون نان تولید شده از تخم مرغ یا ذرت و سرخ شده در روغن تا حد طلایی شدن موجود می باشد.
لومپیا به عنوان نسخه فیلیپینی رولت های بهاری توصیف می شود
این خوراک می تواند پیچیده شده و در فریزر قرار داده شود و نسخه یخ زده آن تنها چند دقیقه بیشتر از حالت تازه آن به زمان پخت نیاز خواهد داشت. شما باید یخ درون آن را بدون آسیب رساندن و سوزاندن فضای بیرونی آن، تبخیر کنید و برای این کار باید از دمای مناسب روغن خود اطمینان حاصل کنید که ضامن سرخ شدن و پخت یکنواخت همه جای آن می باشد. هیچ گاه پس از سرخ کردن لومپیا، تلاش نکنید که آن را دوباره به حالت یخ زده درآورید.
لومپیا می تواند پیچیده شده و در فریزر قرار داده شود

سرخ کردن لومپیا

  • سطح مسطح یک ماهیتابه را با ۲/۱ فنجان از بهترین روغن سالم برای سرخ کردنی بپوشانید که می تواند روغن بادام زمینی، آفتابگردان یا نارگیل باشد که به طور معمول در روش آشپزی فلیپینی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دما را در حدود حالت متوسط قرار دهید و به روغن حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید که گرم شود. برای کنترل درجه حرارت روغن یک تکه کوچک نان به اندازه ۱ سانت  درون آن بیاندازید و زمانیکه طول می کشد به رنگ قهوه ای دربیاید را اندازه گیری کنید.
    اگر یک تکه کوچک نان به اندازه ۱ اینچ مکعب در حدود ۶۰ ثانیه به رنگ طلایی دربیاید، نشانگر دمای ۳۵۰ تا ۳۷۵ درجه فارنهایت می باشد که دقیقا همان دمایی است که شما برای سرخ کردن لومپیا به آن نیاز خواهید داشت. اگر زمان بیشتر یا کمتری برای طلایی شدن تکه نان مشاهده کردید، دمای آن را به گونه ای تنظیم کنید که این عمل در طول ۱ دقیقه انجام شود.
  • لومپیا را از فریزر در آورده و از بسته بندی آن خارج کنید. به اندازه ای لومپیا از فریزر خارج کنید که در فضای ماهیتابه شما قرار گیرد و فاصله ای  نیز بین آنها وجود داشته باشد.
  • با یک دستگیره یا قاشق لومپیا را درون روغن قرار دهید و در ۳۰ ثانیه ابتدایی به وسیله همین دستگیره یا قاشق از برخورد آنها به یکدیگر درون روغن جلوگیری کنید چرا که در اینصورت آنها به یکدیگر خواهند چسبید.
  • یک قاشق روغن  را بر روی آنها در حین پخت بریزید. این کار باعث تسریع عملیات سرخ شدن و پخت یکدست آن می شود.
  • لومپیا را تا حد طلایی شدن در دمای ذکر شده به مدت ۷ دقیقه قرار دهید و در صورت نیاز آن را با استفاده از دستگیره یا قاشق پشت و رو کنید.
  • پس از تکمیل فرآیند سرخ شدن آنها را از روغن خارج کرده بر روی دستمال جذب روغن درون یک بشقاب قرار دهید.
  • یک دماسنج بر روی لومپیا قرار داده و مطمئن شوید تا دمای ۱۶۵ درجه فارنهایت آن را گرم و سرخ کرده اید. اگر دمای آنها کمتر از این مقدار بوده مجددا درون روغن قرار داده و آن را گرم و سرخ کنید تا زمانیکه بخار از آنها بلند شود.

پخت لومپیا

  • فر را در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید و لومپیا را از فریزر خارج کنید.
  • لومپیا ها را بر روی یک کاغذ فر یا یک ظرف کم عمق مثل بشقاب بچینید و بین آنها فاصله خالی بگذارید. سپس آن را در مرکز فر در دمای متوسط قرار دهید.
  • تا زمانیکه سطح بیرونی آنها به رنگ طلایی دربیاید آنها را درون فر نگهدارید و دمای درونی آن را چک کنید که در حدود ۱۶۵ درجه فارنهایت باشد که زمانی در حدود ۱۲ الی ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

No comments:

Post a Comment