Saturday 2 December 2017

معرفی سالم ترین روغن ها


یکی ازهنرهای آشپزی ، پخت و پز با روغن می باشد . اگر شما عادت به استفاده از غذاهای سرخ کردنی دارید و در طول برنامه غذایی خود به دفعات زیادی استفاده می کنید ، باید از بهترین روغن برای سرخ کردنی استفاده کنید اگر روغن سالم نباشد، می تواند غذا را خراب کند. بهترین روغن سالم برای سرخ کردنی، روغنی است که دارای نقطه دود بالا باشد که به معنی بالاترین دمای روغن است و بعد از آن شروع به سوختن می کند.

 

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی کمی عطر و بو دارد. این روغن اغلب در سرخ کردن عمیق استفاده می شود زیرا طعم های دیگر غذاهای پخته شده در روغن را جذب نمی کند. به این معنی است که چندین اقلام مختلف غذایی را می توان در همان روغن بادام زمینی پخت و غذا طعم آنچه که قبلا سرخ شده بود، را به خود نمی گیرد. روغن بادام زمینی به طور طبیعی بدون چربی های ترانس است. این روغن بدون کلسترول و دارای چربی های مفید و یکی از سالم ترین روغن ها برای سلامتی است.

روغن گلرنگ

روغن گلرنگ از بذر گیاه گلرنگ استخراج می شود. این روغن دارای نقطه دود بسیار بالا است و همچنین دارای چربی های غیر اشباع است که مصرف آن در حد متوسط می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد. روغن گلرنگ نیز در بسیاری از ساندویچ های سالاد استفاده می شود، زیرا در هنگام سرد شدن به صورت مایع باقی می ماند.

روغن سویا

روغن سویا بیشتر به عنوان روغن نباتی شناخته می شود. به علت کم بودن قیمت و مزایای بهداشتی آن برای سرخ کردن، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن سویا، کم چرب و اشباع شده و دارای چربی های اشباع نشده و غیر اشباع است. این روغن همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E است. روغن سویا نیز از سالم ترین روغن ها ست که معمولا برای کیک، کوکی ها و شیرینی ها استفاده می شود.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان که از دانه های آفتابگردان تولید می شود دارای طعم و شفافیت بی نظیر است. روغن آفتابگردان غنی از ویتامین E است و دارای هر دو نوع از چربی های اشباع نشده است. بهترین نوع استفاده از روغن آفتابگردان با کیفیت بالا است که حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک، اسید چربی که به نظر می رسد برای کمک به افزایش کلسترول خوب مفید است.

روغن کانولا

روغن کانولا یک محصول دارای رنگ روشن و مفید برای قلب است که از دانه های کلزا استخراج می شود. دانه های کانولا ترکیبی از گیاه کلزا هستند، اما با وجود اعتقاد به برخی از اینها، روغن کانولا همانند روغن کلزا است. روغن کانولا دارای کمترین مقدار چربی اشباع شده در میان سایر روغن های پخت و پز معمول است. این روغن دارای کلسترول نیست و حاوی ویتامین E می باشد. همچنین یکی از ارزان ترین وسالم ترین روغن های سرخ کردن است.
کدام روغن سرخ کردنی برای سلامتی بهتر است
غذا های سرخ شده به طور خودکار به این معنی نیست که غذای ناسالمی است.
با استفاده از بهترین روغن برای سرخ کردنی، می توانید یک گام ضروری برای پخت غذای سرخ شده سالم تر داشته باشید.
روغن های سرخ کردنی سالم دارای دو ویژگی هستند: چربی های پروتئین و چربی اشباع شده به مقدارکم
روغن های سرخ کردنی نیاز به یک نقطه دود دارند ، دمایی که روغن بعد از آن شروع به سوختن می کند. ( ۴۰۰ درجه فارنهایت یا بالاتر)
طبق گزارش مجله “آشپزی نور” روغن کلزا، روغن سویا و روغن بادام زمینی سالم ترین روغن ها با نقطه دود بالا و مقدار محدود چربی اشباع شده است. به گفته کلینیک کلیولند، روغن کانولا ممکن است یکی از سالم ترین روغن های سرخ کردن باشد زیرا دارای ترکیبات سالم از چربی های غیر اشباع است.
ملاحظات
برای کاهش مقدار روغن جذب شده توسط غذای سرخ شده، اداره خدمات توسعه دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی توصیه می کند غذاها را بصورت سرخ کردن عمیق در دمای ۳۵۰ و ۳۷۵ درجه فارنهایت را داشته باشند. برای کاهش مقدار روغن بر روی غذاهای سرخ شده، بعد از برداشتن مواد غذایی از تابه یا سرخ کن آنها را در سبد قرار داده تا روغن آنها خارج گردد.
روغن سرخ کردنی بهار

No comments:

Post a Comment